Når konfettien lørdag d. 5. oktober kl. 10 bliver fyret af i Retailparken i Skive på Østerbakken, er det for at markere Kirppu-butik nr. 28, og alt tyder på, at butikken allerede nu vil blive en succes. Kirppu Skive har været en ofte efterspurgt lokation, og Kirppu oplevede da også, at i løbet af de første fem dage, efter man havde åbnet op for online bookinger, var over halvdelen af butikkens mere end 300 stande allerede udlejet til åbningsdagen.
Her, en godt en uge inden åbningen, kan man også konkludere, at butikken kommer til at være fyldt godt op med gode varer til skarpe genbrugspriser.
“Det er altid spændende at slå dørene op til en ny Kirppu. I år har Kirppu 10 års-jubilæum, og vi har lige holdt stor fest i august i kædens første butik, Kirppu Hillerød. Nu er vi meget spændte på at kunne åbne endnu en butik i det jyske og håber, at vi vil se den samme varme modtagelse, som vi har oplevet til de andre åbninger” – Michael Henning Jensen, Marketingchef, Kirppu
Dagen byder på festligheder – og gratis sodavand og øl
En åbning i Kirppu-regi er forbundet med mange traditioner. En af disse er, at kæden altid inviterer nye og gamle kunder samt naboer på en gratis fadøl eller sodavand. Det gør de for at åbne op for det gode naboskab og vise de lokale, at en Kirppu-butik er et samlingssted for de lokale. En værdi, der er helt essentiel for Kirppu. Traditionen tro kommer maskotten Loppen Louie forbi med højt humør og deler slikkepinde og balloner ud. Ligeledes byder kæden på gratis Astronaut-is til de første 100 børn. Driftschef Pernille Seidenfaden fortæller, at åbningen er for hele familien:
“Åbningsdagen er en stor dag for os, og det vil vi gerne vise vores kunder med et brag af en fest for folk i alle aldre. Vi vil stå klar med gratis fadøl og sodavand hele dagen, og hvis vejret er til det, puster vi luft i den grønne hoppeborg, så børnene kan få brændt noget energi af. Så kan forældrene shoppe videre i ro og mag.”
Fokus på det lokale og det personlige
En af de ting, Kirppu peger på som en succesfaktor for kæden, er, at der er stort fokus på det lokale, det personlige og det tætte forhold til kunden. Pernille Seidenfaden uddyber:
”Det, at vi sælger vores kunders ting, giver et naturligt tæt forhold, og det vil vi gerne værne om. Der er ingen tvivl om, at det er en tillidssag for vores kunder, at de sætter deres personlige ejendele til salg hos os – derfor er det også meget vigtigt for os, at de føler sig trygge hos os og ved, at vi gerne vil dém og at deres gode oplevelse og succes er vores målsætning og vores succes.”
Hvad er et loppesupermarked?
Kirppu betyder loppe på finsk og er et venligt nik mod landet med de mange søer. Det var nemlig herfra, Morten Bøjland og Claus Andreassen første gang fik idéen til at åbne Danmarks første loppesupermarked. Konceptet er stærkt inspireret af det finske ‘Kirpputori’ og kan bedst forklares som et slags indendørs loppemarked, hvor sælgerne ikke selv skal være til stede. Butikspersonalet tager sig nemlig af selve salget.
Siden Kirppu i 2014 åbnede det første loppesupermarked, har kæden løftet konceptet med stor succes. Nu er de klar til at åbne butik nr. 28 – den tredje åbning af flere planlagte i 2024.
Åbningstilbuddet er afsløret
Man kan allerede nu booke sin stand, hvis man vil hurtigt i gang med at sælge sine ting i den nye butik. Man kan både booke opstart til åbningsdagen eller et senere tidspunkt, hvis man ønsker det. Åbningstilbuddet lyder på 125 kr. pr. uge*.
Så lav din booking her
*Regler og vilkår gælder.
Ingen kommentarer
Skriv en kommentar