Når konfettien på lørdag d. 24. august kl. 10 bliver fyret af i Prøvestencentret i Helsingør, er det for at markere Kirppu-butik nr. 27, og alt tyder på, at butikken allerede nu vil blive en succes. Kirppu Helsingør har været en længe efterspurgt lokation. En tredjedel af alle de stande, butikken har, blev booket på åbningsdagen inden for de første 20 minutter, fra vi åbnede op for bookingerne.
Her, en uge inden åbningen, kan vi også konkludere, at butikken kommer til at være fyldt til bristepunktet med gode varer til skarpe genbrugspriser.
“Det er super spændende, og vi glæder os enormt meget til at slå dørene op for Kirppu Helsingør. Vi har netop holdt 10-års jubilæum i vores Hillerød-butik, som var vores første butik – og både den og vores Frederikssund-butik har oplevet en fantastisk interesse, der kun har været stigende. Vi er meget spændte på at kunne åbne endnu en butik i Nordsjælland.” – Michael Henning Jensen, Marketingchef
Dagen byder på festligheder – og gratis sodavand og øl
En åbning i Kirppu-regi er forbundet med mange traditioner. En af disse er, at vi altid inviterer nye og gamle kunder samt naboer på en gratis fadøl eller en sodavand. Det gør vi for at åbne op for det gode naboskab og vise, at en Kirppu-butik er et samlingssted for de lokale. En værdi, der er helt essentiel for Kirppu. Traditionen tro kommer maskotten Loppen Louie forbi med højt humør og deler slikkepinde og balloner ud. Ligeledes byder vi på gratis Astronaut-is til de første 100 børn. Driftschef Pernille Seidenfaden fortæller, at åbningen er for hele familien:
“Åbningsdagen er en stor dag for os, og det vil vi gerne vise vores kunder med et brag af en fest for folk i alle aldre. Vi vil stå klar med gratis fadøl og sodavand hele dagen, og hvis vejret er til det, puster vi luft i den grønne hoppeborg, så børnene kan få brændt noget energi af. Så kan forældrene shoppe videre i ro og mag.”
Fokus på det lokale og det personlige
En af de ting, vi ser som en succesfaktor for kæden, er det store fokus på det lokale, det personlige og det tætte forhold til kunderne. Pernille Seidenfaden uddyber:
”Det, at vi sælger vores kunders ting, giver et naturligt tæt forhold, og det vil vi gerne værne om. Der er ingen tvivl om, at det er en tillidssag for vores kunder, at de sætter deres personlige ejendele til salg hos os – derfor er det også meget vigtigt for os, at de føler sig trygge hos os og ved, at vi gerne vil dem og at deres gode oplevelse og succes er vores succes og målsætning.”
Hvad er et loppesupermarked?
‘Kirppu’ betyder ‘loppe’ på finsk og er et venligt nik mod landet med de mange søer. Det var nemlig herfra, Morten Bøjland og Claus Andreassen første gang fik idéen til at åbne Danmarks første loppesupermarked. Konceptet er stærkt inspireret af det finske ‘Kirpputori’ og kan bedst forklares som et slags indendørs loppemarked, hvor sælgerne ikke selv skal være til stede. Butikspersonalet tager sig nemlig af selve salget.
Siden vi i 2014 åbnede det første loppesupermarked, er konceptet løftet med stor succes. Nu er vi klar til at åbne butik nr. 27 – den anden åbning af flere planlagte, som sker i 2024.
Åbningstilbuddet er afsløret
Man kan allerede nu booke sin stand, hvis man vil hurtigt i gang med at sælge sine ting i den nye butik. Man kan både booke opstart til åbningsdagen eller et senere tidspunkt, hvis man ønsker det. Åbningstilbuddet lyder på 150 kr. pr. uge*.
*Regler og vilkår gælder.
Ingen kommentarer
Skriv en kommentar