Hvordan fungerer det?

I Kirppu er det vores mission at gøre det lettere for den enkelte at indgå i den cirkulære økonomi. Derfor har vi selvfølgelig også gjort det så let som muligt for dig at tjene penge på dine brugte ting og sager i Kirppu. Det kan faktisk gøres med 3 hurtige trin: Book din stand i […]

I Kirppu er det vores mission at gøre det lettere for den enkelte at indgå i den cirkulære økonomi. Derfor har vi selvfølgelig også gjort det så let som muligt for dig at tjene penge på dine brugte ting og sager i Kirppu.

Det kan faktisk gøres med 3 hurtige trin:

  1. Book din stand i butikken eller her.
  2. Udfyld dine prismærker på ‘Mit Kirppu’ eller i app’en ‘Mit Kirppu – Katjiing’ – du skal skrive min. 3 ting om varen.
  3. Sæt prismærkerne på dine varer og stil dem på din stand.

Så er der faktisk bare tilbage at sætte sig i sofaen og se pengene trille ind på ‘Mit Kirppu’. Det kan du gøre via vores app, som du kan læse mere om her, eller på ‘Mit Kirppu’. Vil du gerne have en lidt grundigere introduktion? Så fortsæt med at læse herunder.

1. Book din stand

Når du skal booke din stand, kan du enten vælge at gøre det online eller i en af vores butikker. Du kan nøjes med at booke en stand for en uge, men vi anbefaler i de fleste tilfælde at booke minimum fire uger. Det gør vi, da det er vores erfaring, at det skaber det bedste salg for den enkelte. Når du skal have en stand, kan det være en god idé at gøre sig nogle overvejelser, omkring hvad man har brug for. Vi tilbyder både almindelige stande, glasmontre eller podier.

En stand består af to fleksible fag, så du har mulighed for at tilpasse din stand, så den passer til lige netop dine behov. Du har mulighed for at vælge en kombination mellem almindelige bøjlestænger, børnebøjlestænger og hylder. Kirppu tager 19% i kommission af salget.

2. Udfyld dine prismærker

Når du skal udfylde dine prismærker, kan du gøre det på to måder. Du kan enten gøre det via app’en eller på ‘Mit Kirppu’ på hjemmesiden. Det vigtigste er, at du får lavet en udførlig beskrivelse med minimum 3 informationer om varen. Det kan fx være størrelse, mærke, farve el. lign.

Sådan udfylder du dine mærker på app

 

Når du opretter prismærker via app’en foregår det således:

  1. Gå ind under Bookinger
  2. Tryk på Labels ud for din booking
  3. Tryk på Tilføj label i øverste højre hjørne
  4. Udfyld felterne og husk:
    1. Det er vigtigt, at beskrivelsen er udførlig og indeholder mindst 3 informationer om varen
    2. Vi anbefaler, at du tilføjer et billede af din vare
    3. Har du mange af samme varer kan du med antal (i nedre højre hjørne) let lave mange af samme label
  5. Tryk på Gem og tilføj flere, hvis du skal lave flere prismærker
  6. Tryk på Gem og afslut, hvis du er færdig med at lave prismærker

Når du kommer ned i butikken, henvender du dig i kassen og oplyser dit telefonnummer og fortæller, at du har sendt mærker til bestilling – så printer personalet dem for dig 😃

3. Sæt dine varer på standen

Når du har prismærket dine varer, kan du sætte dem på din stand. Det kan du allerede aftenen inden, din standleje begynder. Det konkrete tidspunkt kan du finde på forsiden af dine lejebetingelser. Sælger du tøj, anbefaler vi, at du tilkøber manillamærker. Det gør vi, da det får tøjet til at fremstå mere eksklusivt, og sikrer at prismærket ikke ryger af tøjet, når det bliver prøvet på. Du kan læse mere om produktionen af vores manillamærker her. Vi gør rigtig meget for at forhindre tyveri. Alle vores butikker er udstyret med videoovervågning, vi får besøg af butiksdetektiver, og personalet bliver hyppigt trænet i tyverisikring. Desværre sker det alligevel, at enkelte ting forsvinder fra butikkerne. Derfor kan du tilkøbe alarmer, hvis du har nogle ting, du vil forsikre ekstra. Vi har tre forskellige slags – du kan læse prisen på både alarmer og manillamærker her. Har du en til to varer, du gerne vil passe ekstra godt på, da de fx let kan gå i stykker, kan du uden beregning få dem i en af de aflåste glasmontre, så længe der er plads. Har du flere, kan du leje en hylde i glasmontrerne. Det søde personale står nu for at sælge dine varer.

Pssst… Vil du forbedre dine chancer for et ekstra godt salg? Så læs vores gode råd her.